Tortuguero nationaal park 3-5 aug

4 augustus 2019 - Colorado, Costa Rica

We vertrekken vroeg uit San Jose. De bus komt ons om 6u15 ophalen. Na een leuke rit  met stop voor ontbijt komen we aan bij de botenhaven.daar stappen we in een taxiboot naar het nationaal park tortuguero. Hier draait het allemaal om de schildpadden. Deze schildpadden komen hier op het strand hun eieren leggen. We slapen in kleine hostel Icaco vlak bij het strand. Onze plannen voor de volgende twee dagen:wandeling door het park, boottocht door de lagune en schildpadden kijken op het strand! Na een nachtje slapen staan we weer vroeg op en vertrekken om 6u met canoe door lagune. We zien apen, luiaard, miereneter, toekan, leguanen, krokodillen, leguanen, hagedissen, papegaaien en nog andere kleurrijke vogels,... Kortom het was een geslaagd tripje! Na een typisch Costa Ricaanse ontbijt (rijst met bonen en roerei) chillen we even in onze hostel. Als we uitgerust zijn vertrekken we voor een wandeling door het park, maar zonder gids is het moeilijk om dieren te vinden.. toch zien we nog papegaaien, apen en andere vogeltjes... s avonds als het donker is gaan we met een gids naar het strand kijken naar de zeeschildpadden die hier eieren komen leggen in het zand. We vinden snel een schildpad die bezig is met eieren leggen en we zien ook andere schildpadden terug naar de zee waggelen! Moeilijk uit te leggen hoe ze dit juist doen maar redelijk spectaculair om dit te zien! Zelfs Sien vond het de moeite om wakker te blijven :0)

1. Geike:
    4 augustus 2019
    we kijken uit naar verdere prachtige foto's en verhalen. groetjes oma en Geike
  2. Van Thourhout Rik en Roos:
    12 augustus 2019
    Het is zeker een reis met veel afwisseling !van de zee tot in het oerwoud...nog veel plezier!paai en Bomma.