Turrialba 8-9 aug

10 augustus 2019 - San Carlos, Costa Rica

We vertrekken met de auto naar turrialba. Een rit van ongeveer 180km maar wel meer dan 3u rijden. Dit komt door het ontbreken van een autosnelweg ๐Ÿ˜€ en bochtige bergwegen want we rijden niet over maar rond de berg ๐Ÿ˜€. Rond de middag komen we aan in de omgeving van turrialba waar we een pre-colombiaanse site bezoeken nadat we eerst gepicknickt hebben. Er is niet veel cultuur te vinden in Costa Rica dus deze mochten we niet missen. Veel toeristen komen hier niet, we zijn zowat de enigen die er rondlopen, zodat het lekker rustig is. Er staan bordjes met uitleg in het Engels dus we kunnen alles perfect uitleggen aan Nel ๐Ÿ˜€. Deze site geeft een goed beeld van het leven hoe het was en ze ligt mooi inย het groen. We rijden verder naar ons huisje voor de nacht, Bella vista ecolodge. Dit blijkt op een berg te liggen en enkel te bereiken over slechte onverharde weg. Gelukkig rijden we met een SUV ๐Ÿ˜€. We zijn de enige gasten hier en worden in de watten gelegd. Er wordt voor ons gekookt zodat we de berg niet meer af moeten. We krijgen een lekker Costa Ricaanse diner: rijst met bonen, ei, salade, frieten en biefstuk en voor Nel en Sien worden hamburgers bereidt. Als dessert krijgen we nog een pannekoekje met ijs! Iedereen slaapt gelijk een roosje.ย  Nel en Sien slapen zelfs tot 7u. Dries en ik staan om 5u20 al eens op om naar de zonsopgang te gaan kijken boven op het topje van de berg maar door de wolken zien we niet veel... Vandaar rijden we verder naar La Fortuna, dit is op de flanken van de vulkaan Arenal.ย

Fotoโ€™s