Cahuita 5-8 aug

6 augustus 2019 - Cahuita, Costa Rica

Vanuit tortuguero zijn we met de boot vertrokken naar Moin. 4uur door de kanalen langs de kust maar we keken onze ogen uit, zoveel moois te zien! Deze boottrip is een activiteit op zich. Kijk naar de foto's en je snapt het. In Moin pikken we onze huurauto op en rijden we nog een klein uurtje verder naar cahuita. Daar staat ons volgende huisje, cabinas iguana. We blijven hier 3 nachten. Het is weer een perfect plekje op wandelafstand van het strand. Er hangt hier een echte carribische sfeer.

Ons huisje staat midden in het groen, we worden dus wakker van het brullen van de apen! Als we gaan ontbijten zien we een kletsnatte luiaard (het heeft geregend deze nacht) aan een reclame bord hangen, grappig toch die beesten.

We gaan vandaag door het nationaal park wandelen, er is een pad van 8,3 km. We zijn nog maar pas vertrokken of we spotten al een wasbeer en een familie apen! Het pad loopt langs de kust dus onderweg kunnen we zwemmen. De laatste 2 km zijn zijn echt prachtig! Deze lopen over een houten loopbrug midden door de jungle, we spotten dus weer apen, leguanen, vogels, ..  op het einde van onze tocht drinken we nog een fris drankje en nemen een taxibusje terug naar ons huisje want het pad is geen lus. Dag om 😀.

De volgende dag staan we op met regen op ons dak. En ons plan is fietsen... We rijden eerst met de auto naar puerto Viejo. Het regent nog altijd.. we drinken dan maar koffie, gaan eens naar de geldautomaat,.. en beslissen dan toch fietsen te huren. Het zijn coole fietsen om langs de kust te cruisen. Als we vertrekken regent het nog maar dan klaart het op en het wordt een prachtige zonnige dag. We zijn nog maar pas vertrokken en we zien een kleine miereneter de weg oversteken! Mooie beesten zijn dat! We fietsen gewoon van strand tot strand. We eten onderweg bij pitta Bonita een heerlijke lunch van falafel, hummus, salades, brood,.. en zoeken een veilig strandje op om te zwemmen. De golven zijn hier behoorlijk ruw, ideaal om te surfen maar iets minder om te zwemmen.. op de terugweg stoppen we nog eens om naar de coole truckjes van de surfers te kijken en de dag is weer omgevlogen.

Tijd om in te pakken. Bye bye Caribische kust. We trekken verder naar het binnenland.

1. Ilse Van der Aelst:
    6 augustus 2019
    Inderdaad een mooie omgeving, gelukkig hadden die krokodillen net eten gehad? Geniet ervan x