La Fortuna 9-12 aug

11 augustus 2019 - San Carlos, Costa Rica

Van ons huisje op de berg rijden we naar La Fortuna. Een rit van 3u20 dus we stoppen half weg in Sarapiqui om koffie en een taartje. In La Fortuna hebben we een hotel met een zwembad, dus daar aangekomen springen we meteen in het zwembad en luieren daar voor de rest van de dag. De volgende dag worden we wakker met onweer en hevige regen. Ons plan was om naar een natuurpark met hangbruggen te gaan maar met dit weer gaan we dat niet doen. We gaan in de plaats naar de vulkaan kijken. Er is een natuurpark ( trail 1968) met een wandeling van 6km aan de voet en over de lava van de vulkaan. We trekken onze poncho's aan en vertrekken. Het is een mooie wandeling maar helaas wel een natte. We lunchen in het stadje en daarna spelen we (in de regen) in het zwembad. De volgende dag is het gelukkig droger en vertrekken we voor het ontbijt naar het natuurpark met de hangbruggen! We zijn daar nog voor 7u en er is nog bijna niemand! het is een prachtig park! We spotten apen, een miereneter, vogels,..  door de hangbruggen zien we het woud eens vanop een andere hoogte 😀  en door het vroege uur worden we niet gestoord door andere toeristen! Als we het park uitkomen, komen de eerste toeristenbusjes toe.... We ontbijten met uitzicht op de vulkaan en gaan terug naar ons hotel om nog een klein dutje te doen 😀. Na een beetje rust gaan we nog een uitstapje doen naar een natuurlijk warmwater bron. Er zijn hier veel dure spa's waar je naartoe kan maar wij doen zoals de echte Costa ricanen en gaan in de vrije natuur. We parkeren onze auto langs de weg, het is niet moeilijk te vinden waar want het is zondag en er zijn dus veel locals die hier ook komen vandaag. En lopen via een klein paadje naar de rivier. En het water is echt warm! We zoeken een rustig plekje om te zitten en genieten! Niet te lang want het wordt voor iedereen veel te warm 😀. Het is wel echt leuk om de locals hier bezig te zien. De Volgende dag trekken we weer verder naar Monteverde.